Seite 1 von 1
Autor
Nachricht
Ein neues Thema erstellen  Auf das Thema antworten
 Offline

:: Ensign ::

 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beitrag #11423 Verfasst: Freitag 11. März 2016, 17:38

Beiträge: 25
Registriert: Montag 27. Juli 2015, 18:33
Cut content from AquaNox
Hi guys. maybe im late with this news,but,anyway, today i was bored and i decided to check the model (.msb) and texture files of this game. Do u know waht i found? I found two weapons which was cut. First weapon is a "gun_electriceel" and second is a "gun_emperror"

Screenies: http://postimg.org/gallery/17e6fo096/53ec153c/


 Offline

:: Commander ::

 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beitrag #11424 Verfasst: Mittwoch 16. März 2016, 22:42
Benutzeravatar

Beiträge: 606
Registriert: Montag 18. Mai 2009, 14:29
Wohnort: Maastricht
Re: Cut content from AquaNox
Hi,

I did not knew that. Interesting! It also makes sense since the game was supposed to be more complex. The gun_electriceel sounds like a weapon either copied from the squids (like the plasma gun in AD), or specifically designed against them. gun_emperror sounds like a wordplay on emperor and EMP-error. No clue what that one would do. I always thought it would have been nice if there where weapons that where only good for specific enemies (like the squids) and would suck for the others.

__________________
Aqua dentes habet.


 Offline

:: Ensign ::

 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beitrag #11470 Verfasst: Samstag 6. August 2016, 14:58

Beiträge: 20
Registriert: Mittwoch 29. Januar 2014, 21:46
Re: Cut content from AquaNox
Which tool did you use to open the aquanox files?


 Offline

:: Ensign ::

 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beitrag #11471 Verfasst: Mittwoch 17. August 2016, 13:57

Beiträge: 25
Registriert: Montag 27. Juli 2015, 18:33
Re: Cut content from AquaNox

quote:


tpdene hat geschrieben:
Which tool did you use to open the aquanox files?


Hi. I used ANpak(i dont remember how this prog is named) for unpacking PAK files, then i found texture files(dds format, photoshop can read this), then i found model files(msb format, convertet it to .X(directX) format through "msbtox") then .X files i converted to .OBJ through MilkShape 3d and opened it in 3ds max.


 Offline

:: Ensign ::

 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beitrag #11488 Verfasst: Freitag 26. August 2016, 21:40

Beiträge: 20
Registriert: Mittwoch 29. Januar 2014, 21:46
Re: Cut content from AquaNox
Can you upload the converted models here? Are they completly without textures? Is it possible to convert it to a file that is importable in Unreal Engine 4?


 Offline

:: Ensign ::

 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beitrag #11492 Verfasst: Samstag 27. August 2016, 19:37

Beiträge: 25
Registriert: Montag 27. Juli 2015, 18:33
Re: Cut content from AquaNox

quote:


tpdene hat geschrieben:
Can you upload the converted models here? Are they completly without textures? Is it possible to convert it to a file that is importable in Unreal Engine 4?


Yes, i can upload it for you, but untextured(cause msbtox can't grab UV map(damn, need someone who can make a prog which can grab UV)). I think it's possible, cause UE4 have plugins, which can convert models to this engine.

Are you making an Aquanox remake? :^)


 Offline

:: Ensign ::

 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beitrag #11680 Verfasst: Samstag 23. Juni 2018, 19:19
Benutzeravatar

Beiträge: 9
Registriert: Sonntag 3. Juni 2018, 13:27
Wohnort: Rhineland-Palatinate
Re: Cut content from AquaNox

quote:


doomgun hat geschrieben:
Hi guys. maybe im late with this news,but,anyway, today i was bored and i decided to check the model (.msb) and texture files of this game. Do u know waht i found? I found two weapons which was cut. First weapon is a "gun_electriceel" and second is a "gun_emperror"

Screenies: http://postimg.org/gallery/17e6fo096/53ec153c/


That link is broken.


 Offline

:: Ensign ::

 Profil  
Mit Zitat antworten  
Beitrag #11681 Verfasst: Dienstag 3. Juli 2018, 20:04

Beiträge: 13
Registriert: Montag 30. August 2010, 19:10
Re: Cut content from AquaNox
Looks like the link moved. This works for me:
https://postimg.cc/gallery/17e6fo096/


Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde . Aktuelle Zeit: Dienstag 19. März 2024, 12:41.

Ein neues Thema erstellen  Auf das Thema antworten
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:  Sortiere nach  
 Seite 1 von 1

Druckansicht



Du darfst keine neuen Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst keine Antworten zu Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht ändern.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du darfst keine Dateianhänge in diesem Forum erstellen.

Suche nach:
Gehe zu:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Deutsche Übersetzung durch phpBB.de Impressum